Optymalizacja stron www

Optymalizacja stron WWW jest sposobem na poprawę wydajności strony internetowej. Obejmuje wiele różnych metod i technik w celu zwiększenia ruchu na danej stronie internetowej poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Główne elementy tego procesu obejmują optymalizację on-page, optymalizację off-page i link building. Optymalizacja on-page odnosi się do czynników, które mają wpływ na Twoją stronę internetową lub listę stron internetowych w naturalnych wynikach wyszukiwania. Czynniki te są kontrolowane przez Ciebie lub przez kodowanie na Twojej stronie. Przykłady optymalizacji on-page obejmują rzeczywisty kod HTML, meta tagi, umieszczenie słów kluczowych i gęstość słów kluczowych.

Optymalizacja off-page odnosi się do działań podejmowanych poza własną stroną internetową, które mają wpływ na rankingi na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Wiele osób kojarzy optymalizację off-page z link buildingiem, ale to nie tylko to. Ogólnie rzecz biorąc, SEO poza stroną ma do czynienia z metodami promocji – poza projektowaniem strony internetowej – w celu podniesienia pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja stron www to też proces poprawy współczynnika konwersji. Optymalizacja współczynnika konwersji (CRO) polega na podejmowaniu przez odwiedzających stronę internetową określonych działań na Twojej witrynie, takich jak finalizacja zakupu lub wypełnienie formularza przechwytywania leadów.

Podczas gdy SEO może pomóc w zwiększeniu ruchu na Twojej stronie, a tym samym zwiększyć liczbę otrzymywanych leadów, CRO skupia się na samym procesie konwersji. Obie tego metody można zaliczyć do kategorii optymalizacji stron www.