Pozycjonowanie sklepu WordPress – ile powinno nam to zająć?
Fakt dużej złożoności procesu pozycjonowania, znacząco oddziałuje na czas, który musimy przeznaczyć na jego realizację. Pozycjonowanie sklepu WordPress, również wiąże się z dużą ilością czynności, które musimy zrealizować i to właśnie one wpływają na długość procesu.
Każda strategia jednak różni się w pewnym stopniu i inaczej przebiegać będzie pozycjonowanie sklepu WordPress, niż na przykład to, w którym wykorzystamy platformę Shoper. W tym artykule postanowiliśmy wskazać Ci te czynniki, które mają największy wpływ na długość strategii pozycjonowania, jak również bliżej przyglądamy się strategii jaką jest pozycjonowanie sklepu WordPress.
Czynniki wpływające na pozycjonowanie WordPress
1. Zbyt duża konkurencyjność słów kluczowych
Najważniejszym czynnikiem, który wpływa na szybkość procesu pozycjonowania, jest precyzyjny dobór słów kluczowych. Niestety zbyt duża konkurencyjność fraz wydłuża czas oczekiwania na efekty. Obecnie jest bardzo dużo sklepów internetowych, które pozycjonują się na te same hasła, przez co nowej stronie WWW trudniej jest zdobyć popularność.
2. Zbyt duża konkurencja
W każdej branży można znaleźć konkurencję, czasami jest ona mniejsza, a czasami większa. Dlatego tak ważna jest wysoka pozycja sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Zawsze pomiędzy witrynami sklepów toczy się walka o pierwsze miejsce w rankingu SERP, przez co trzeba się liczyć z ogromnymi kosztami. pozycjonowanie sklepu WordPress w bardzo konkurencyjnej branży jest trudne i czasochłonne. Czas oczekiwania na efekty zależny jest właśnie od wielkości konkurencji, jeśli jest ona zbyt duża, to okres, w którym możesz zauważyć konkretne efekty, może się wydłużyć nawet do 12 miesięcy.
3. Wybór dobrej agencji pozycjonującej
Musisz wiedzieć, że szybkość efektów pozycjonowania zależy również od wyboru konkretnej agencji SEO. Jeśli zainwestujesz w renomowaną siedzibę, w której pracują sami doświadczeni specjaliści, z pewnością możesz liczyć na szybszy sukces niż w przypadku dopiero rozwijającej się agencji.
Podsumowanie
Pozycjonowanie sklepu WordPress wiąże się z koniecznością inwestycji w jak najlepsze usługi SEO. Stron wykorzystujących CMS WordPress jest ogrom, stanowią one większą część witryn obecnych w Internecie i może to wpływać na stopień konkurencyjności w Twojej branży. Niemniej pozycjonowanie sklepu WordPress to doskonałe rozwiązanie w wielu przypadkach, gdyż ten system zarządzania treścią jest zwyczajnie uniwersalny, pozwala na wdrożenie innowacyjnych rozwiązań i ciągłą rozbudowę. Systematyczna praca z nim z pewnością zredukuje czas, w którym zauważysz pierwsze efekty strategii.